Sunday, April 7, 2013

fake aint for attention

Assalamualaikum. 
nampaknya Cik Irma terasa laa dengan blog post kita. hewhew tak memasal je dapat special entry dalam blog dia. aww, terharu i. hikhik nak tengok click sini : http://budakampungkekotaan.blogspot.com/2013/04/birthday.html#

Irma, 
mula mula aku terkejut jugak. tapi lamalama aku fikir positif balik mesti kau pun sebenarnya nak join kan ke'fake'an aku ni. haha actually, post previous aku ni bukan mainly pasal kau. hanya 0.5% je. yang lain tu pasal orang lain. hihi lagipun takkan ko nak lupa 7/7 yang aku non stop ingatkan korang dulu kan. wakaka kay ingat pulak zaman form 4 == so, jangan laa anda risau. saya tak sedih sebab anda kerana anda pahatkan 7/7 tu dalam hati anda :3 

okay dah habis pasal cik ighma_awesome ni. 

rupanya hari ni kes fake birthday ni tak habis lagi. ada pulak orang kata kami ni attention seeker. (sobs) haihh cakap laa apa pun tapi why attention seeker why ?? bila first time kami nak buat benda ni, TAK PERNAH LANGSUNG terlintas untuk cari attention mahupun publisiti murahan atau mahalan. TAKDE LANGSUNG. Alhamdulillah lah selama aku hidup 18 tahun berapa bulan ni, dah cukup dah attention yang aku dapat from my family and friends. aku tak nak mintak lebih pun. apatah lagi dari strangers. kalau aku nak seek attention baik aku buat post post pelik dekat twitter kata nak bet apa apa confirm esoknya populariti naik buff buff tebaboom. ingin aku ulang balik reason why we make this fake birthday adalah untuk test rakan rakan rapat ( mostly kawan sekolah ) adakah mereka masih ingat. kalau tak ingat, kami nak wujudkan balik budaya saling mengingati walaupun dah terpisah. we just wanna touch your mind to alert your friends birthday cause not everything you can get easily. even fb can give you false information. 

kau ingat aku suka ke nak buat benda ni ? time before nak buat aku fikir banyak kali tau. takut menyinggung mana mana pihak. tapi aku terpaksa buat untuk tau the true colours of the real you. aku seorang yang ego. tapi kalau aku dah mintak maaf banyak banyak kali tu means that i am really sorry. lagipun aku bukan gelakkan korang yang wish aku semalam pun. aku anggap korang wish aku awal. takde salahnya pun. nanti birthday aku yang betul takyah wish dah. yelah mana tau kot tak sempat (nauzubillah) at least aku dapat merasa korang wish aku. kann. 

sorry for the thousand times,
Dyra Haiyi



2 hai pak mat ! nak comment sini ;D:

A L I A said...

hi. blog-walking
btw, it's true. hanya yang rapat ja yang betul2 tau birthday.
and for some people yang wish birthday kat fb tu, semata2 sbb notification. try kalo kita xshow bday, sampai ke tua depa x wish. :D

Dyra Haiyi said...

hahaha tau takpe. tu sbb haritu saje nak try tengok sape yang ingat. thanks sbb faham :)