Wednesday, December 12, 2012

this is for you :)

she's a monster~ an ugly monster~ 
yeahh she's the monster. hahaha sangatsangat monster wehh. minah ni dahla HYPERACTIVE nak mampus. suara kalah SPEAKER. haihh sungguh laa monster. tapii, siapakah gerangan monster ini ?? haaa suspen tak suspen tak ?? alaa suspen laa sikit :( monster tersebut ialah.... *bunyi drum* NUR AMALINA BINTI RAMLI ! the only monster i've ever known in this world ! *claps* she's my cubemate, katil sesebelah, homeroomate for two years. second year tu kitorang kebetulan katil sebelah lagi sebab dia kata dia doa supaya kitorang sama cube and katil sebelah lagi time form 5. heee how suweeeeet :3 i tau laa u sayang i kannnn. hewhew kayy back to the topic ! so now we will reminisce back our two years time together :')


2010
makcik ni dia third ke fourth intake ? actually kat merbok ni, kalau first intake, semua proses homesick lagi. so semua awkward berkawan lagi. but then bila mereka da kawan, mereka dah berclique. tapi untuk second intake, mereka lebih beruntung !! sebab first intake ni semua dah tak sedihsedih and diorang semua excited tengok second intake. bila nampak je mukamuka second intake ni mesti diorang tegur. so senang cerita second intake ni mmg disambut ramai. muahahaha kay ni dah perasan lebihh. i'm one of the second intake btw :p tapiii berbeza pulaa dengan 3rd,4th,5th and so on intake. mereka dah tak dilayan sangat. sebab bilangan mereka sedikit. Ya Allah asal skema sangat ayat aku ni ? ==' ahh biarkan! okay benda ni terjadi laa dekat makcik monster ni. kebetulan time dia masuk, i'm too busy with the drama practice. balik practice pukul 1, 2, 3 pagi camtu. bila balik siang pun penattt sangat so terus tidur. tak sempat nak bertegur dengan my new cubemate ni punn. tapi dia ni, first first jumpa dah RAMAH TAMAH PAMAH gilaaaaaa. terkejut waa. orang first first malu sikit. tapi monster ni lain sikit. first first jumpaa dah macam setahun kenal. haha okay sambung tadi punya cerita semula. then satu hari tu, dia tanya laa "dira, kenapa kamu macam taknak layan kita je ?" woahhh sentap babe ! sumpah sentap ! sejak dari tu, i'll try my best to keep communicating with her. erk, am i doing good ? then sebab dia masuk lambat, ahli ahli dalam kelas dia semua dah ada geng. so dia terpinggir sorangsorang dalam kelas tu. she always told me about that. and she cried while telling that thing. i feel so bad for her. but i just can do nothing. yelaa kitorang kan tak satu kelas. so i just try my best to keep her accompany. then tahun ni sangat banyak incident for both of us. rasanya tak perlu kot cerita kat sini. too private. but both of us knew it righttt ? that was the first time i handle that kind of situation. cuak memang cuak. but i have to be strong, for her :) okay let's stop till this for this year.




2011
katil sebelah lagi !! hahaha tapi tahun ni no worries sangat. sebab she started to make friends. and mostly dah boleh masuk dengan dia. i have nothing to worry pun this year. tapi kitorang selalu paling semangat untuk apa apa aktiviti homeroom. semangat kot bincang segala mala aktiviti ! sekali satu pun tak jalan. hmm sedih okay. serius sedih yang tu. ohh pastu translation jar of heart tu memang masterpiece kita do ! haha then kitorang ni ada habit. bila dah light off, then bila dah baring, kitorang start bukak mulut and bersembang. ohmyygodd bila kitorang sembang tu mau sampai pagi kotttt. boleh non stop ! entah apa yang kitorang sembang pun tak tau == tapi memang benda tu dah jadi satu habit. hewhew





okay so tu just summary for both years. tak larat nak cerita in details. hihi okay so wahai Ameena, dengaq sini yaa. walaupun kau ni monster, kau suka curi makanan aku, kau suka bercakap dengan kuat, suka nyanyi kuatkuat, suka act sangat gilaaa, sukaa cari gaduh dengan aku, tapi errr hmm kau err hmm memang seorang sahabat yang baik, trustable, honest, reliable and supportive ! seriously ! andand kau ni memang seorang observer yang hebat ! kalau kau nak tau, kau laa kawan pertama yang boleh observe perangai aku. and only you can do it. seriously ! ni tak tipu. mostly just tau perangai luaran aku. tapi dalaman tak tau. huhu actually kann. kadangkadang aku terfikir, kalau kau masuk utp and jadi roomate aku lagi kan mesti best. tapi we're not fated to be roomate again. huuu


then, apa tujuan entry ni ? actually, Siti Meena, aku rasa bersalah sangat. sangatsangatsangat bersalah. aku bukan taktau. aku tau. tapi aku taktau apa yang buatkan aku lupa. aku selalu terfikir, ada apa ehh Disember ni ? macam ada something. hati aku kuat rasa yang sebenarnya ada something tapi entah kenapa aku tak ingat. sampai laa satu hari tu kau post gambar hadiah birthday. baru aku tersedar. ohh ! birthday Meena 1 Disember ! then aku check laa fb wall kau sebab aku nak tengok aku je ke yang tak wish. tapi, rupanya kau hide birthday kau. andand aku sedih. aku rapat dengan kau 2 tahun tapi aku tak ingat. aku tau kau hide birthday kau sebab nak tengok sape yang ingat kann ? sorryy for me being a bad bad bad bad bad friend ! serious aku rasa horrible sangat. sorryyyy Meena :'( tapi aku harap dengan entry ni kau dapat maafkan aku >.< i am so sorry. please forgive me :| bukan senang tau aku nak mintak maaf ! huhu *nangis* 

lastly Meena, please be strong with your life. aku harap apa yang jadi duludulu betulbetul matangkan kau and jadi pengajaran dalam hidup kau. tapi yang penting don't be too stressed sampai jadi overstressed okay ! sebab kalau overstressed, you can't focus on making a WISE decision. kalau boleh don't take things too seriously :) kalau ada masalah family, jangan bawak pergi kolej or university. kalau tak u'll never enjoy ur college life. seriously babe ! smile a lot ! kalau perlu nangis, let it out. KALAU PERLU ya. bukan wajib tahuu. andand if you have any problem, pleasee luahkan kat somebody yang boleh dipercayai. at least dah lepas satu beban. JANGAN PENDAM ! kau bukan manusia yang boleh pendam masalah sendiri. sebab kalau kau pendam nanti bila burst teruk. kalau kau nak ngadu kat aku pun takpe. aku sedia mendengar. cuma kau kena prepare habis banyak kredit laa. hewhew andand don't underestimate yourself to much okayy. you must love yourself first before loving someone else :) and lastly, kalau kau dah boleh handle semua bendabenda ni, you can be the one who solve others problems pulak. sebab that will make you more matured in handling problems. seriously. inilah sebab aku boleh jadi consultant kau dulu. huhu

hmm so aku rasa sampai sini je kot. karang aku membebel panjangpanjang kau yang tak larat nak baca. hee please forgive me and happy belated birthday :) 


there's always a rainbow after every thunder :)

tapi, seriously kau dah penat baca ? aku harap belum. sebab ada lagi ni yang kau perlu baca >.< ni baru part 1 of 3 tau :3 so sila tekan SINI untuk baca part 2 :)

p/s : bila aku mention nama Amalina depan mak bapak aku, diorang akan cakap, "oh, budak yang kuat nangis tu eh ?" :p   


Budak Comel Forever,
Dyra Haiyi

0 hai pak mat ! nak comment sini ;D: