Wednesday, December 22, 2010

2nd day in singapore

lame kan nak tunggu aku update . haha virusvirus malas nak mengapdate belog terbang di sekeliling saia . haha oke laa malas nak buang mase eceh bajet . ha , alkisah hari kedua pulak macam nie ye anakanak . ye bagusbagus denga kate mak niee ha . auu memondan laa pulak . oke serius ! -_- hari kedua kami mengangkat kaki ke UNIVERSAL STUDIO SINGAPOREngge . haha excited babun aku malam tuu . waaa tak sabaaa eden ^O^ . so malam tu ibuu berkate " esok pagipagi pukul 9 mesti da besiap . da betolak . kalau tak nanti rugi + nanti ramai orang " saye dengan ayah pown balas hampir serentak " oke " saye dengan semangat telebeh dosnye malam tuu . tapi , korang nak tahu ape jadi pukul 9 pagi tu ?? AKU BUKAK KILANG AIR LIUR BASI LAGI WEHH produk terbaru dari kilang ialah tahi mate * winkwink * haha berie je nak betolak pukul 9 . akhirnye kitorang end up betolak pukul 11 pagi . weee so , tunggu dekat taxi stand , ouh nak habaq sikit . kat singapore nie kalau nak tunggu taxi kene tunggu kat taxi stand . kalau tak jangan harap laa taxi tu teringin nak pandang muke ko yang sememeh tuu ;D joke disituu . dalam taxi sempat laa tangan aku yang bajet comel nie snap snap apeape yang patot . hokhok . then da sampai blablabla masok laa . WEH , TERUJE AKUU WEH . aku non stop snap apeape yang aku nampak . excited bapak waaa ah . haha tapi seperti kate ibu " Dyra kene laa tahan jalan dengan ibu ayah sebab kitorang akan selalu nak dating dengan tandas . biase laa orang tuee " huh , alasan tak logik d: ouh ayat ibuu tu ade editan dpd anaknye yang solehah ini aiceyhh aminn . lepastu kitorang pergi laa masuk segala tempat yang sememangnye tersangat laaa seronok . aku sampai melopong lopong tengok semuesemue tuu . ternganga besaaa sampai aku rase gajah pown bole masok oke itu khurafat == . lepastuu aku pown jumpe maskotmaskot yang dikenali binatang human dalam dunia nie . first aku jumpe marilyn monroe . woohoo lepastu firaun , alien , madagasca , shrek and the gang dan macammacam lagi . ouh boypren aku yang hilang 100 tahun lepas pown aku terjumpe kat situ ^.^ . bhah . nak tau takk . aku excited gile bantaltilammaggiradix jumpe dengan maskotmaskot yang comel tuu . aku pown melompatlompat girang nak tangkap gamba gamba mereka tapi ibuayah buat donno je =..= sedeh saye . hukhuk inilaa naseb diriku yang malang . oh tuhan ~~ tapi aku berjaye tangkap weee


oke lepas tu bile nak balek tu ibu beli laa popcorn bukan untuk tengok wayang yee sygg . kitorang pown buat lagak orang Malaysia makan popcorn tu sambil jalan blablabla. lepastu da dalam teksi pown aku dengan ibu kat belakang ngapp ngaapp sambil pot pet pot pet. tengah khusyuk matan , tibetibe orang tue pakcik bawak teksi tu cakap " please don't eat in the taxi ". WAATTARPARK ? eyy suke hati aku laaa bagi sekali pakcik tu baru tau langit tinggi ko rondah. haha ruperupenye tu memang diorang punye undangundang. kalau dalam bas ke taxi ke MRT ke jangan lah menggatai nak makanmakan ye. orang tu cakap kadangkadang ibu nak breastfeeding baby pown tak bole dalam taxi . gilo kan . kronik douh . huh


taxi stand 


aww SOLD OUT ;D



AYCEHH >.<



makcik tipah jual tauge. 
tu ade tige tiket + tige vaucher makan $5 sorang + vaucher beli souvenier $5 sorang 


aisyy hobi kedua ibubapa yang sangat aku sayangi <3 
tandas !


nyonya marii waaa 


tempat ni untuk orang menorai segala macam jenis topi . andand lepastuu ape lagi ? snap laa pic pakai topi tu


nampak tak MARILYN MONROE.



awww perkenalkan , ni laaa boipren aku yang da 100 tahun hilang tuu . weee i miss u oredi babayy . bhahah








firaun. nak tau tak . lepas je aku snap gamba ni tanpe izin die , die terus pandang tajam kat aku . weh , takot syial . == karang tak pasalpasal aku jadi cleopatra. haha perlukah =oo=


kitorang makan dekat sini. nyamnyam


nyonya kedua ;D


nyamm :9






tengok botol tuu ! tu namenye potion bottle tapi bagi aku tu flask untuk guna dalam makmal :p . aku tergedikgedik nak botol tu . bhahah . mahal babun ! $15.80 kalau convert kat RM ?? $_$









ape motif aku ? ==


finally , ni laa yang aku beli waktu dekat sane . bantal yang comel nak mampus tu aku bagi KHADEEJAH . die suke ! yeay sejuk perut ibu mengandung . haha takde kaetan yee anakanak .

p/s : nak habeskan jurnal singapore nie sebab nak cite bende laen . ouh excitedexcited 

0 hai pak mat ! nak comment sini ;D: