Wednesday, December 22, 2010

4th day in singapore

yeayy hari last. hehe ouh bersyukoo.


hari last tak banyak sangat cite . siapsiap pegi airport . sambong shopping kat airport. hehe muraa jugak . 3 barang $10 . aku nak bagi kesimpulan jela eyh . 


kalau aku diberi pilihan antara nak duduk singapore atau malaysia ? aku akan pilih malaysia . kenapa ?? memang la singapore tu bersih , berdisiplin , selamat and aman . memang susah nak jumpe jenayah dekat sane . rempit tarak , rogol tarak , ragut tarak . semua tarak . nak beromen depan orang ramai pown tak boleh . isap rokok dekat tempat awam pown tak boleh . nanti semua tu kene dende . dende dye takde bende laen kecuali DUIT . kalau tak baya taktau ape jadi . oke balik dekat soalan tadi . kenape aku pilih malaysia ?? sebabnye , ORANG MALAYSIA BERBUDI BAHASA . huhu orang singapore mostnye tak praktikkan budi bahasa budaya kite macam kat malaysia . adoi karang aku proceed tak pasalpasal aku pulak kene saman ngan singapore == . harapnye tak jadi ape ape aminn. hehe tapi ni pandangan aku laa . aku tak boleh laa hidop dekat negara yang orangorang dia macam snobbish hebat . huu jangan mara yee orang singaporee , bukan semue orang macam tuu . * winkwink * nak bagi contoh nie . kalau kat sini kalau kita terlanggar orang , bile kite cakap sorry mesti orang tu cakap " takpe " atau senyum sekurangkurangnye. dekat sane , bila terlanggar and cakap sory , diorang jeling . haisyh . dah la taknak teruskan . mati aku nanti . tapi maybe sebab dorang punye care hidup yang WHO GET THEY WIN . btw , singapore banyak positive dpd negative sebenanye . cume aku terlalu sayang dekat Malaysia . heeee ouh bile Malaysia nak ade lori pembersih jalan macam Singapore ? hurmm




3 $ 10 dolar weh . sape nak bagii ? jawab jawab. hoho







0 hai pak mat ! nak comment sini ;D: